tisdag 10 februari 2009

Två par byxor













Sedan nyårshelgen har dessa muddbyxor legat halvfärdiga i UFO-högen. Den härliga velouren kommer från Hilco och jag köpte den till ett väldigt förmånligt pris när jag var i Tyskland över Jul. Det petrolfärgade tyget var ett modigt tillslag, och jag visste länge inte med vilken färg jag skulle kunna kombinera det med.
Efter ett tag föll valet på svart - och jag blev jättenöjd! Dock krävs lite färg på överdelen för att det inte ska se för mörkt ut - en rödrandig t-shirt kan nog bli bra.

De rundade byxfickorna är för tillfället min favorit - jag kommer att låta mina barn springa runt med runda fickor ett bra tag framöver och, som tur är, har vi samma smak i detta fall.
Värre är det med färgvalet. A. blev arg när han såg de petrolfärgade byxorna och sa att han hellre ville ha gröna.
När han dessutom såg att jag sytt på min logga "Kringelikråka" under byxornas högra ficka, började han gråta och försökte ta bort lappen. Han går, enligt honom själv, "alltid och tittar ner på byxorna just på det stället" och ville inte ha något märke där.

Mönstret till byxorna är en omarbetad form av "Vilkas velourbyxor" ur Ottobre 4-08. Jag har i grunden använt mig av storlek 98 för att sy ett par byxor till en pojke som vanligtvis bär stl. 110.
Till de runda fickorna har jag hämtat inspiration från Lindex "Fem-myror"-kollektion.

2 kommentarer:

  1. Dom petrolblå byxorna är jättehärlig färg på tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Ja, sonen har slutligen också accepterat dem. Jag antar att de är mjuka och lekvänliga. Etiketten på "fel ställe" är fortfarande ett tema, men idag hoppade han runt på ett ben och kraxade "Kringelikråka", så det kanske löser sig det med...

    SvaraRadera