lördag 21 februari 2009

Tröja i Püreh-tyg och gamla trådrullar


I höstas hade jag turen att komma över ett av de i Tyskland populära “Püreh”-tygerna på Ebay. Jag tyckte mönstret var lite lagom sött, och grönt är en våra favoritfärger.

När jag skulle sy med tyget, visade det sig vara svårt att hitta en passande grön nyans. De flesta trådar jag har hemma innehåller en stor andel blått, vilket inte alls passade till tyget som snarare går i gult.

Jag hittade en enda tråd som jag tyckte passade färgmässigt, och den kom från en gammal trådrulle som jag fyndat på loppmarknad för många år sedan.Jag beslöt mig för att använda tråden, men undrar om det var fel beslut?

Jag har flera trådar från samma tillverkare, samtliga oöppnade. Ska jag fortsätta använda dessa trådar, eller ska jag stoppa undan dem i ett hörn på vinden?

Trådarna har inget affektionsvärde för mig, men kanske finns det någon där ute i cyberrymden som sätter ett värde på de vackra, oanvända gamla trådrullarna?

Hör av dig i så fall, så kanske vi kan genomföra ett byte!

1 kommentar: