onsdag 25 februari 2009

DMC-tråd från Mulhouse-Belfort


Mellan magsjuka och pluggande har jag nu samlat ihop de gamla trådrullar som jag nämnde i mitt förra inlägg.
Jag har betydligt fler trådrullar än jag mindes - det är sammanlagt 26 stycken i 16 olika nyanser.

Trådarna har en härlig lyster, varje rulle består av 90 meter (98 yards) tråd.
På rullarna står det:
Dollfus-Mieg & C.
Mulhouse-Belfort
Made in France
Cordonnet DÁlsace DMC 60

Dessvärre kan jag inte mycket franska, men den som kan och vill, kan ju läsa om DMCś historia på franska utan möjlighet till översättning (som brukligt på franska hemsidor...).

Den gröna trådrullen längst till vänster är den som jag har öppnat för att sy i Püreh-tyget, men visst är det synd att öppna rullarna, egentligen?

Vilket öde tycker du att dessa trådrullar förtjänar?
Ska jag använda dem?
Vill du byta till dig dem?
Ska jag lotta ut dem i bloggen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar