fredag 2 oktober 2009

Höstjacka i mysvelour

Hösten har kommit för att stanna, och lika bra är det! Jag ser fram emot många långa stickkvällar i soffan, och genomförandet av det ena projektet efter det andra!



















Det första avklarade syprojektet blev en tjock höstjacka till lillkillen.
Det är inget speciellt - en fodrad velourjacka sydd i mönstret "Kayla munkjacka med omlottknäppning" från Ottobre nr. 3-09.
Ursprungligen har mönstret alltså omlottknäppning, men eftersom jag föredrar raka linjer i fram så korrigerade jag mönstret lite grann.

Det där med att ta bra foton på plaggen är ett återkommande tema...


















Velourtyget kommer från Mjuka Tyger och gör mig jätteglad.
Vi har redan fått många uppmuntrande kommentarer, och då gör det ingenting att luvans innersöm blev lite sned!

1 kommentar:

  1. Jättefin! Har precis tagit fram min stjärnvelour, tänkte göra en ziptröja tror jag! :)

    SvaraRadera