fredag 16 oktober 2009

Tretoppsmössa


På jakt efter ett färgglatt alpackagarn snubblade jag över Artesano Hummingbird, som i Sverige finns att köpa bl.a. hos Hippstick och Torgstenen. Garnet verkade jättehärligt, men färgerna var lite för dova för barnkläder. Jag sökte vidare på brittiska Ebay och hittade samma garn i färgen "Woodpecker", som jag också beställde hem. Två nystan gav gratis porto, så jag hade ingen svår beslutsångest när det gällde att beställa hem det gröna garnet i samma kvalitet!













När garnerna äntligen kom hem till mig, tydligen försenade efter en strejk på "the Royal Mail", satte jag genast igång att sticka en tretoppsmössa till den yngste sonen.
Mönstret kommer från Ravelry och heter "Baby Tri Peak".























Mössan är snabbstickad, och mest tidskrävande var det att behöva repa upp den påbörjade mössan tre gånger, eftersom jag upprepade gånger misstog mig vad gällde maskantalet.
Jag är inte helt nöjd med storleken, men det ger mig ju en bra anledning att sticka ännu en mössa i samma garn.

1 kommentar:

  1. hej jag tycker att mössa blev jätte fint jag skulle vilja ha mönster till den.
    när jag var inne på ravelry så hitade jag inte mönster kan du hjälpa mig

    SvaraRadera