lördag 18 juli 2009

Blu jeans





Ända sedan vår förste son föddes för fyra år sedan, har jag kastat smäktande blickar på de ursöta stickade jeansen i Knittys mönsterkatalog.
Nu har jag kommit till skott, och det var inte en dag för tidigt!






De härliga jeansen stickades i den största storleken (18-24 mån.), men är trots det lite för korta till vår 1,5-åring.
Om du tänker sticka jeansen själv, så rekommenderar jag dig att sticka benen lite längre. Resten av jeansen sitter som gjutna!

Oj, vad roliga de var att sticka! Åh, vad jag är förtjust!





































Jeansen stickades i Rowans "Rowan Denim" i färgställningen "Nashville".
Garnet gled skönt mellan fingrarna, och det färgade inte av sig så mycket som jag hade förväntat mig. En extra härlig känsla fick jag av att garnet var lite lätt parfymerat. Det var första gången som jag stickade med Rowans bomullsgarner, och den lätta doften gav stickningsstunderna en känsla av extra elegans.
Rowan-garnet inhandlades på Wincentgarner och stickningarna gjorde jag med ett orange bomullsgarn som jag hade hemma. Sammanlagt gick det åt knappt 4 nystan (a' 50 g).

4 kommentarer:

  1. VAd coolt med stickade jeans, ser ut att sitta perfekt, tråkigt att de blev lite korta!

    SvaraRadera
  2. Visst är de coola!
    Jag är lite glad över att sommaren har kommit av sig, i de måttliga temperaturer som råder hinner sonen slita på jeansen innan de blir helt urvuxna!

    SvaraRadera
  3. O vad häftiga! Något jag kan tänka mig att sticka till mina syskonbarn. Tack för en härlig blogg. Förresten så har jag kommenterat Pippitröjan på min blogg nu...

    SvaraRadera
  4. Kul att komma in här och kika runt. Kommer tillbaks! Tove

    SvaraRadera