onsdag 22 april 2009

Body & t-shirt i svala bambutyger













Som jag skrev i ett tidigare inlägg, tyckte jag att det härliga bambutyget skulle passa utmärkt till en mjuk, skön body. Nu är min första body färdig. Ödletyget har en härlig lyster och materialet känns underbart att erbjuda en liten bebbe-kropp.
Jag hade stor respekt inför uppgiften 'att slå i tryckknappar', jag har fått för mig att det är svårt och känner mig därför lite snopen nu i efterhand.
Svårt? Näe, möjligen lite pilligt, men inte värre än att sy!


Till den större sonens garderob sydde jag en t-shirt i brunt igelkott-tyg, även detta av bomull och bambu.
Mönstret till t-shirten är samma som till denna, storleken är 110. Mönstret till bodyn är eget och passar en liten människa som är knappt 90 cm.

1 kommentar:

  1. Bambutyger är härliga och mjuka, kan bara tänka mig hur mysiga dessa kläder är! Fina är de också!!

    SvaraRadera