tisdag 7 april 2009

Bambu är inte bara för pandor!

Titeln ovan är stulen från denna sida.

Jag har köpt interlocktyg i bomull-bambu, och jag är förtjust. Tyget är mjukt och väldigt stretchigt och min första tanke var att det är ett perfekt tyg för en body till E. En viss sidenkänsla infinner sig när man gnuggar tyget mellan fingrarna.

Jag började med att klippa i "aptyget", vilket enligt A. är ett "mustyg". Jag använde mig av ett justerat mönster (Ottobre? Meedom?), men justeringarna var så pass omfattande att jag numera kan påstå att mönstret är mitt eget. Jag har ändrat bredd, halsringning, ärmhål samt ärmar.













Sömnaden flöt på likt vårbäcken vid trädgårdsknuten.
Att jag inte längre syr fast mina Kringelikråka-etiketter på mina färdiga plagg har den förklaringen att A. vägrar ta på sig plagg med etiketter på. Under en övergångsperiod får jag prova att sätta fast etiketterna på nackens insida.

Inom kort publicerar jag fler bilder på bambu-interlock!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar