lördag 27 juni 2009

Sommarprojekt

Tyger till framtida byxor.









Jag hade glädjen att, av en ren tillfällighet, komma till Köpenhamn samma dag som Stof 2000 startade sin sommarrea. Bland hundratals tyger hittade jag visserligen bara ett fåtal jerseytyger som lämpar sig till mina söner, men tillsammans med diverse byxtyger så blev det ett rejält kap i alla fall!

På "City Tygcenter" som ligger på Rosengården 12-14 beundrade jag det stora utbudet av tyger, men tyckte att priserna var för saftiga för min plånbok. Jag hittade endast ett par restbitar och ett mönstrat jeanstyget (överst på fotot) som var värda att ta med hem.

Väl hemma har jag klippt till kortärmade t-shirts eftersom det finns ett stort behov av dessa för tillfället. Innan de hinner bli färdiga måste jag dock hinna väva en växtfärgad minipläd inför en god väns bröllop. Dessutom har jag bara en kvälls arbete kvar innan jag är färdig med jeansen Blu. En grön bolero har stickats halvfärdig med en väldig hastighet. Det kliar i fingrarna. Sist men inte minst så ligger mitt halvfärdiga lapptäcke och skriker åt mig varje gång jag går in till min syhörna. Lapptäcket påbörjades för ett år sedan och alldeles nyligen har jag hittat ett kanttyg i en lämplig färg. Projektet har legat i träda under ett halvår p.g.a. att detta tyg saknades.
Vid sidan av allt detta håller jag på med det allra viktigaste: Att slutföra mitt examensarbete! Som vanligt slukar skolarbete mycket fritid, men snart är jag fri, fri, fri att göra vad jag vill med mina kvällar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar