onsdag 28 januari 2009

Först ut är en flodhäst



I brist på färdigsydda alster, passar jag på att presentera min första applikation.
Tack vare GOBLIgoblis inlägg "Satängsöm åt alla" kan jag också börja experimentera med personliga utsmyckningar av mina plagg.

Först ut är en litet flodhäst.
Utrustad med Vliesofix och Totally Stable satte jag igång med en provbit. Efter några sekunder bestämde jag mig för att jag säkert skulle klara av det här, bytte till svart tråd och provade igen. Det kändes inte bra eftersom färgkombinationen inte stämde, så jag klippte till ett mönster i svart och grön plysch.

Originalet till flodhästen hittade jag på en urvuxen baby-t-shirt och förstorade helt enkelt upp den till önskad storlek med hjälp av kopiator, innan jag förde över den på Vliesofix.

Theas ("Blomma åker vagn") tutorium, såväl på hemsidan som
på syfestivalen i höstas, var en ovärdelig
hjälp för att förstå hur applikationssömnad
fungerar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar