onsdag 28 januari 2009

En avklarad sjukdom, massor av UFO:n och en overlock som inte vill.

Efter en vecka när hela familjen varit sjuk, har jag återigen plockat fram symaskinerna. Jag har en hel hög med halvfärdiga projekt att avsluta, men för varje plagg som jag syr, bråkar min overlock allt mer.
Två gånger har jag råkat klippa i synålar, och kniven har fått för sig att den inte kan skära i tyg längre. Dessutom har maskinen brutit av tre jerseynålar. Jag förmodar att det beror på att nålarna inte varit tillräckligt isatta, de nya nålar som jag har försökt sätta i maskinen får nämligen inte alls plats.

Först köpte jag ett paket SCHMETZ jerseynålar. Av dessa passade tre av förpackningens fem nålar i maskinen. När jag därefter köpte ett paket PRYM så visade sig ingen av nålarna passa i overlockens nålhållare.
I morgon ska jag försöka ta kontakt med återförsäljaren av overlocken och höra vad detta är för märklig egenhet hos min maskin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar